Nieuw-Zeeland deel 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Vinny Ginneken - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland deel 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Vinny Ginneken - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland deel 1

Door: Vinny

Blijf op de hoogte en volg Vinny

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nu gaat de reis echt beginnen. De Backpack is in Dubai weer gepakt en nu gaan we echt op reis incl in hostels slapen en een hoop nieuwe mensen ontmoeten.

De reis naar Nieuw Zeeland begon verassend. Na en half uur engels te hebben gepraat met m'n buurvrouw kwam ik erachter dat ook zij Nederlands was. Dan maar overgaan in het Nederlands toch?

In NZ aangekomen verbleef ik eerst in een hostel in Auckland. Hier had ik met Danique afgesproken. We kenden elkaar al uit Nederland. Danique had daar een auto gehuurd en ik besloot voor 4 dagen met der mee te reizen. Vanaf Auckland naar verder naar het noorden om de mooiste plekken te ontdekken. We hadden van een stel in het 1e hostel een tent enz geleend. Samen hebben we heel t noorden van NZ afgereisd met als hoogtepunten: Cape Reinga, the Sand Dunes en Bay of Islands. 3 nachten hebben we de tent in een mooi natuurgebied opgezet om hier de volgende ochtend te genieten van een geweldige zonsopgang.
Terug in Auckland ben ik in de Kiwi Experience (hop on Hop off systeem) gedoken. Dit om zo de volgende 4 weken van mijn reis de rest van NZ te ontdekken. Het is weer een hele andere manier van reizen. Je komt in 1X in een groep varieerend van 30 tot 50 jongeren terecht die op een paar stelletjes of 2-tallen na alleen reizen. Zo is het makkelijk contact maken met elkaar omdat je t allemaal gezellig wilt maken. Zo werd er al meteen met een grote groep samen gekookt en vooral gedronken.

De 3e dag kwamen we bij Hot Water Beach aan. Hier zijn we in de middag naar een supermooi strand genaamd Hahei Beach geweest. Hier heb je een supermooi stuk strand waar een deel van de film van Narnia is opgenomen. Dit was niet alleen heel mooi maar werd ook nog eens heel bijzonder. Terwijl wij op het strand zaten zwommen er 60 meter voor ons 2 orca's in de zee.
's avonds zijn we naar Hot Water Beach zelf gegaan. 5 minuten lopen vanaf ons hostel gingen we naar het strand waar we bij eb, vlak naast een gijzer een gat in het zand groeven. Door een mix van het 65 graden water uit de gijzer en het koude zeewater werd er een natuurlijke jaquzzi gecreeerd. Dit was het ultieme moment om met een leuke groep de prachtige sterrenhemel te bekijken onder het genot van een hoop drank.

Net zoals HWB was ook Waitomo een dorp waar buiten de activiteiten om niks te doen was. De activiteit die hier gepland was was Black Water Rafting. Dit vond plaats in grotten. Je zit dan in een band en gaat door een natuurlijke wildwaterbaan. het lampje op je hoofd geeft het enige licht. Wanneer iedereen deze uitdoet zijn de welbekende Glow-worms te zien. Dit zijn wormpjes waarvan de poep licht geeft. Dit is een stukje natuur wat echt super cool is.
De bus ging verder en zo schoot het wisselende landschap weer voorbij.
Na Rotarura te hebben gepasseerd, wat ik tot nu toe het lelijkste van heel Nieuw zeeland vind, kwamen we aan in Taupo.
Taupo is vooral bekend om het Taupo meer waar je het einde niet van kan zien. Dit meer is even groot als Singapore. In Taupo ben ik liftend en wandelend naar de craters of the moon geweest. Dit is een groot gebied vol gijzers. Na deze lange wandeling had ik wel wat wellness verdient. Met wat andere gasten hadden we afgesproken bij een natuurlijke Hot Water Pool. Dit is een badje naast de rivier waar een warmwaterstroming in stroomt. Het water was lekker 38 graden. Wanneer je dit afwisselt met het koude bergwater in de rivier heb je een ware backpackers spa.

Op 7 November kwam de Kiwi bus in Wellington aan. Eindelijk een grote stad. Dit kwam goed uit want 's nachts werd ik 22 en dus tijd voor een feestje, met wie? in ieder geval met een Duitse maat maar voorderest nog geen idee. Ik besloot een weekend in Wellington te blijven maar de rest van mijn groep moest om 7.00 weer in de bus zitten.
Op de gang in het hostel kwam ik 2 gasten tegen. Na een kwartier verhalen uit te wisselen besloten we met hun groep wat te gaan drinken in 1 van de kamers. Super knus met 15 man op een kamer met 3 stapelbedden.
Toen we met 12 man een lift voor 8 personen namen om het hostel uit te gaan op naar een bar leek het er even op dat ik jarig zou worden in een geblokkeerde lift. Het was 22.50 en we zaten vast en ze wisten niet hoe lang het ging duren. Gelukkig was er na 40 minuten een medewerker van het bedrijf die ons kwam 'bevrijden'. Na de $220,- kosten met 12 man te betalen konden we dan eindelijk naar een bar om mijn verjaardag te vieren. Ik kan vertellen dat dat is gelukt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 November 2014

Nieuw-Zeeland deel 1

21 Oktober 2014

Dubai
Vinny

Op mijn 17e na de HAVO wilde ik eigenlijk een seizoen in een wintersportgebied aan de slag. Mezelf een beetje kennende was het verstandiger om eerst mijn HBO diploma te halen. Toen dit gelukt was waren de plannen gewijzigd naar een reis aan de andere kant van de wereld! De plannen zijn: Dubai, Nieuw Zeeland, Australie en een deel van Azie.

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 1862

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: