Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Vinny Ginneken - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Vinny Ginneken - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Vinny

Blijf op de hoogte en volg Vinny

21 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is zover, ik ga voor een paar maanden een reis maken naar de andere kant van de wereld!
De eerste bestemming: Dubai zal meer een vakantie dan reizen worden. Dit doordat het hotel al vast staat en ik niet zoveel reizigers tegen denk te komen dan in de andere landen die ik ga bezoeken.

Bij aankomst op het mega-vliegveld in Dubai werd ik al meteen met mijn neus op de feiten gedrukt. Er stonden bij het vliegveld 2 rijen taxi's. 1 Rij voor mannen en gemengt gezelschap en 1 rij voor vrouwen die een taxi nodig hadden. Er wordt meteen onderscheidt gemaakt tussen de mannen en de vrouwen.
Dit probleem kwam ik een dag later ook tegen toen ik nietsvermoedend de metro instapte en toen we eenmaal aan het rijden waren raar aangekeken werd, even later werd ik in schreeuwend arabisch en engels vriendelijk verzocht of ik er bij de volgende halte meteen uit wilde gaan, ik stond namelijk in het vrouwendeel van de metro.

Verder is in Dubai alles schoon, mooi, groot, in aanbouw of over de top.
Zelf stond ik er erg van te kijken hoeveel hijskranen en halve bouwwerken je in het midden van de stad ziet.
Of je in het centrum of in de stad loopt. Overal zijn mensen constant dingen aan het schoonmaken of iets aan het aanvegen.

In Dubai geldt nog hoe groter hoe beter. Alle gebouwen, assecoires en luxe auto's zijn mooi en groot. De Lamborghini's, ferrari's en rolls-royce's vliegen je om de oren.

Zelf ben ik in het hoogste gebouw van Dubai(Burj Khalifa) geweest. Hier ben ik gewoon bij een hotel naar binnen gelopen en met mijn zwembroek in me tas richting t zwembad gesniekt om daar een middagje heerlijk te chillen. Dit deed ik op precies dezelfde manier bij Het Atlantis Hotel op The Palm Island.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 November 2014

Nieuw-Zeeland deel 1

21 Oktober 2014

Dubai
Vinny

Op mijn 17e na de HAVO wilde ik eigenlijk een seizoen in een wintersportgebied aan de slag. Mezelf een beetje kennende was het verstandiger om eerst mijn HBO diploma te halen. Toen dit gelukt was waren de plannen gewijzigd naar een reis aan de andere kant van de wereld! De plannen zijn: Dubai, Nieuw Zeeland, Australie en een deel van Azie.

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 1863

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: